Dag 1

Så var vi igång
Medan jag åkte till jobbet började Pappa och Stefan såga upp stockarna
När jag kom hem vid middagstid hade de kommit förvånansvärt långt
Med tanke på hur tjocka stockarna är i år
Vi pratar alltså om en diameter på 50cm



Eftersom de är så stora finns det ingen chans för mig att hjälpa till att såga
Jag har inte de fysiska förutsättningarna helt enkelt
Så efter middagspausen hyrde vi ett släp och baxade hem klyven till oss
Så att jag åtminstone kunde börja klyva

Idag ska Stefan fortsätta att kila stockarna
Som ni ser på bilden
Vi kan inte lägga upp dom på klyven när de är så stora
Dels orkar vi knappt lyfta dom
Och dels frestar det som bara den på klyven

När vi slutade för dan såg det ut så här


Till vänster i bild ser ni alltså halva kubbar
Efter att Stefan kilat dom
Förmodligen måste de delas en gång till innan vi kan lägga dom på klyven

När vi skjutsade hem Pappa tog vi en glass på Netto
Det tyckte vi att vi gjort oss förtjänta av :)



Today is day two
Tänk på oss då


Och förresten
Duschen - en av världens bästa uppfinningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0