Fjädrar

Nog för att jag blivit något av en morgonmänniska
Till skillnad från när jag var liten
Men att stå och dammsuga upp fjädrar och dun från ännu en död fågel
Klockan kvart i sju en söndagsmorgon
Tycker inte ens jag är roligt
Men vad ska man göra?
Jag antar att katterna ville bidra med fjädrar nu till påsk
Synd bara att de var spridda över hela hallen och riskerades att spridas över hela huset om jag inte tog tag i det direkt
Men
Jag gick faktiskt och la mig igen sen
Trots att jag kände mig rätt pigg
Kan bero på att jag sällan går och lägger mig senare än nio
Vare sig det är arbetsdag eller inte
Men jag kröp ner under täcket hos Stefan och låg kvar till nio

Vi gjorde sedan ett besök på årets upplaga av Osby Outlet
Eftersom vi inget skulle ha så gick det hela väldigt snabbt
Vi var hemma igen innan tolv
Eftermiddagen blev förhållandevis lugn
Vi lagade mat, tillsammans
Men som alltid gjorde Stefan det mesta
Efter det vilade vi en stund i solen i varsin brassestol
Stefan gjorde ett ryck och körde in lite ved
Medan jag somnade på soffan

Ingenting ville jag göra sen efter det
Var anti till det mesta
Så det blev soffan med ett borderi
Ett broderi jag påbörjade för evigheter sen
Men aldrig blivit färdig att göra klart
Men nu är den klar
En tomte under en gran
Nu ska han bara tvättas, strykas och ramas in så är han helt klar 

Nästa projekt blir nog lite barnsligare
Har en hel drös med tavlor på vänt
Tror jag ska ta tag i Nalle Puh och hans vänner närmast 

Veden har anlänt
Inte en dag för tidigt
Dessvärre fick vi rejäla stockar
Lite väl stora
Kommer ta tid att såga upp
Och sen måste de eventuellt kilas innan vi kan lägga dom i klyven
Mycket arbete
Som sagt, veden kommer hålla oss varma många gånger i år..
Påsken är räddad så att säga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0