Lill-lördag my ass

Jaha
Det regnar
Igen
Vi hade behövt lite uppehåll och sol nu
Så att vi kan få vår ved levererad
Lastbilen kan inte lasta så länge grusvägen är en enda stor gegga
Och ju längre det dröjer innan veden kommer
Desto mer bråttom kommer vi få
Förhoppningsvis får vi lite hjälp av Lillebror och Pappa
Vi ska ha lite mer i år, 40 kubik
Förhoppningen är att det ska räcka hela året
För det gjorde inte 30..
Men så hade vi inte koll på hur vi skulle elda i början heller så kråkorna har haft det varmt och skönt i Svenstorp i vinter

Tack vare bland annat Malinarna som redan planerat hela sin sommar så börjar även våra semesterplaner ta form
Det blir Norberg i år
För oss båda
Jag har nog inte varit upp sen förra julen
Vi funderar på att dra husvagn
Kan va bra att testa på för första gången när man kan ha egen jour på samma ort
Jag syftar då på svärfar
Om dom är hemma vill säga
Min Man och hans familj är inte de bästa kommunikatörerna
Ingen vet nånting alls ;)
Nejdå, riktigt så illa är det givetvis inte


På lördag kommer Kajsa Varg till Svenstorp igen!
Hon tar med sig den något större killen Nolte
Om veden inte kommer så åker vi tre och tittar på Stefan när han spelar fotboll


På tal om ingenting så hade katterna en lite mera sällsynt present till oss idag
En groda
Levande
Jag avskyr grodor
Jag har en helt ogrundad rädsla för dessa djur
Tycker dom är fruktansvärt äckliga
Pixie och Zelda tyckte den var oerhört spännande
Jag fick hålla i dom när Stefan skulle fånga in grodan
Möss kan jag fånga in, och sorkar
Men grodan vägrade jag!!

Jag ryser bara jag tänker på det


Idag har min mage bestämt över mitt liv
Som vanligt på senaste
Jag skojar inte när jag säger att jag spenderat minst en och en halv timme på toa idag
Säkert närmare två
Jag kunde inte sitta vid mitt skrivbord
Och jag kunde knappt stå
Till slut hittade jag en behaglig ställning som avlastade på nåt vis
Ergonomiskt helt inkorrekt
Men så satt jag en stund
På stolen, med skrivbordet upphissat en bit så jag kunde ligga med halva överkroppen på skrivbordsskivan
Låter kanske inte så skönt men just då var det det
Så pass skönt att jag vilade ögonen en stund i ren lättnad
Tydligen vilade jag ögonen nån minut för länge för en av mina kollegor trodde jag hade gått i däck
Eftersom jag satt lite förvrängd med överkroppen så kunda han inte se att jag andades så han blev riktigt rädd
Omtänksamma kollegor jag har :)
Hur som helst så bestämde min mage att jag skulle gå hem
På grund av min mage ligger jag minus på mitt flexkonto
En annan kollega trodde jag hade ont i benet för att jag gick lite konstigt
Men nej, jag har inte ont i benet
Jag har ont i magen och slutstationen


Nu ska jag ringa lite samtal och sen försöka sno ihop en pizza så Stefan har middag imorn
Önska mig lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0