Orka rubrik..

Om dygnet hade fler timmar
Så skulle jag nog dessvärre sova bort dom
Jag är sjukligt trött
Hela tiden
Om det beror på magen eller någon form av vårtrötthet
Det vet jag inte 

Tyvärr har det börjat övergå i återkommande huvudvärk som tabletter inte rår på
När jag vaknade i morse kände jag efter i varje liten vrå av kroppen
För att se om det var försvarbart att stanna hemma i sängen
Men nej, bara förtvivlat trött 

Ner med huvet i handfatet
På med kläder
Äta nåt
Helst plötsligt har klockan tickat på för fort igen
Sätter mig på cykeln och trampar in till rondellen, har ca 3 minuter till godo när jag sätter mig i busskuren
Tur! :) 

Stefan är duktig, han cyklar hela vägen in till sitt jobb
Men så har han ju en liiiite bättre cykel än mig 

Hur som helst
Det var riktigt skönt att cykla i morse
Drog lite om öronen men annars inget att klaga på
Förutom gödslandet i så fall
Sticker i näsan


På jobbet börjar det dra ihop sig
Vi ska flytta, byta lokaler
Bli en stor organisation istället för två mindre
Men innan dess ska det bli skönt med lite påskledigt
Från jobbet
Arbeta hemma istället
Där behöver man aldrig känna att det inte finns något att göra 


Jag borde skriva mag-dagbok
För att bevisa hur ofta jag har ont
Hur ofta jag ränner på toa
Hur ofta jag gråter och skriker inombords av smärta
Samtidigt som jag har kunden i luren och försöker göra dennes vardag bättre 

Hade jag inte varit upplyst och relativt vettig
Så hade jag på allvar funderat på någon form av uppåttjack
För att orka
Så hemskt länge till kan jag inte ha det så här
Det är för jobbigt
Fysiskt och psykiskt 

Så länge tar jag vad jag får
Vårsol och frisk luft


Kommentarer
Postat av: Malin

Vi kan vara konstanttrötta tillsammans! Btw så borde det vara en godkänd anledning för att inte jobba!

2011-04-21 @ 11:23:37
URL: http://exasbekannelser.blogg.se/
Postat av: Jennie

Dom har faktiskt velat skicka hem mig, eller menat att jag ska åka in akut. Men jag har ju lika ont hemma som på jobbet, då kan jag lika gärna jobba. Typ.

2011-04-23 @ 16:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0