Snart Maj

Okej
Påsken flög förbi
Vi gjorde vad vi orkade i vedhögen
Stefan lite mer än mig
Jag fick nog av röran i huset så jag var tvungen att städa
Hela nedanvåningen
Ovanvåningen tar jag en annan dag

Vi avslutade påsken med en dag vid havet
Torekov
Favoritstället framför andra
Systersonen och jag letade snäckor i många timmar kändes det som
Innan dess gjordes ett tappert försök att fiska krabbor
Men det blev inget med det
Helt enkelt för att det inte fanns några krabbor än
Däremot hittada Pappa en stor råtta
Trodde han först
Det visade sig vara en liten mink som hade sitt bo i bryggan
Så han fick kalasa på räkorna istället
Vi åt mat i hamnen och fick se fina motorcyklar
Efter fyra nångång åkte vi hemåt igen
Kvällsmat hos Mamma och Pappa fick avsluta en mycket lyckad dag


Igår var det min dag
Eftersom jag är sådär bra på att fira mig själv så blev det mycket stillsamt
Stefan och jag grillade till middag
Och sen kom Mamma, Pappa, Lillasyster, Systerson och Mormor och åt lite glass och drack kaffe
Alldeles lagom
Jag hade önskat mig två saker
En ny sekatör och en fågelbok
Jag fick båda sakerna, tack så mycket!
Plus en oväntad present från Annett och Gustav
Ett kit från Body Shop
Jag kommer lukta jordgubbar hela sommarn
Om inte bina överfaller mig

På tal om flygande insekter så är getingarna på gång igen
Vi hade ett stooort bo i en ventil in till köket förra året
Vi fick ta dit Anticimex som sprayade nåt illaluktande medel som tog död på dom
Men nu har vi sett att de börjat surra längs ytterväggen igen
Men ventilen är bytt och det är nytt galler
Så de borde inte kunna ta sig in
Men vi får väl hålla lite koll förmodar jag


Jag har idag haft en telefontid med läkare som gått igenom mina prover
Tydligen finns inget som heter återbesök idag
Man måste själv ringa och jaga dom för att få reda på nåt
Hur som helst
Alla prover såg bra ut, visade ingenting som tyder på att jag är allvarligt sjuk eller har tumörer i tarmen
(Läkarens ord, inte mina)
Men jag ska ändå åka till stan och göra en undersökning till
Allt kan man inte ta prover på
Vissa saker måste man titta på
I nästa mening konstaterar han att det låter som att jag lider av IBS
Eller som han senare uttryckte det "en stökig buk"
Det finns ingen behandling mot detta men han försäkrade mig om att "det är ingen som tvivlar på att du inte har ont eller har besvär"
Det finns bara inget de kan göra åt saken
Så nu är det alltså upp till mig
Jag måste försöka leva mitt liv på ett sätt som inte upprör min mage
Vilket är en motsägelse i sig själv eftersom jag är expert på att stressa upp mig
Men jag får väl helt enkelt hitta ett sätt att inte stressa upp mig
Funkar hypnos på sånt?

Kanske måste jag söka mig ett annat jobb
För om sanningen ska fram så mådde jag inte så dåligt under påsken
Då var jag igång mest hela tiden
Arbetade fysiskt och satt sällan på arslet i mer än en halvtimme
Till skillnad från vad jag gör i mitt arbete
Åtta timmar på en stol framför datorn
Eller nej, jag står faktiskt halva tiden
Men jag är fortfarande väldigt begränsad till mitt skrivbord
Och det kanske inte passar mig helt enkelt
Jag kanske ska jobba med nåt helt annat
Hur jag hamnade framför en dator alls är för mig ett mysterium
Jag gillar inte ens datorer
Kommer inte överens med dom

Men jag trivs så bra på jobbet
Härliga kollegor och humana arbetstider
Inget jag haft så mycket utav innan
Mitt senaste jobb innan detta innebar hemskt mycket ensamt arbete på väldigt obekväma tider
Och jobbet innan dess var väl hyfsat men chefen där var mest ute och cyklade
Jobben dessförinnan var av många olika karaktärer
Jag dealade Black Jack på helgerna
Och städade hemma hos folk i veckorna
Inga kollegor där heller direkt
För fyllona vid spelbordet räknas inte

Å andra sidan har jag aldrig jobbat så här länge på ett och samma ställe
Kanske är dags att röra på sig oavsett
Jag vet inte
Det tål att tänkas på

Dock inte för mycket förmodar jag
För då stressar jag väl upp mig
;)

Imorn är det ledig dag
Sen jobb hela helgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0