Uppförsbacke

En snöpinne i taget
Det är så jag tänker när jag cyklar hem och kämpar med den kilometer långa uppförsbacken
En snöpinne i taget

En dag i taget
Jag har lite svårt för det
Jag är rätt duktig på att planera och boka och tänka på "sen"
Glömmer bort att leva i nuet
Det sörjer jag lite
Försöker jobba med det
Att ta vara på tiden som är här och nu
Jag brukar ta våra tre katter på en promenad i skogen
Dom vet inte om att det inte är normalt för katter att gå på promenad
Jag har gjort så med Bamse ända sen han var kisunge
Eftersom vi flyttat en del genom åren så har vi en rutin han och jag
Och småkatterna hakar såklart på
Och under dom små promenaderna kan jag känna att jag lever i nuet
Då andas jag lugnare
Trycket över bröstet försvinner och katterna roar mig med sina fartlekar
De turas om att springa först, gömma sig, och sen flyga på den katt som kommer efter
Om vi inte flyttat ut i skogen kunde jag mycket väl varit sjukskriven nu
På grund av utbrändhet
Men tack vare skogen hinner jag läka mellan varven

Stefan mår också bra av skogen
Alla aggressioner han samlat på sig på jobbet eller under dagen
Rinner av honom när han kommer hem till Svenstorp
Nu närmar sig den bästa tiden
När allt är på väg att slå ut och grönskan kommer på allvar
När löven på träden stänger ute ljuden från vägen

Något jag verkligen längtar efter och hoppas kunna göra så snart min mage lugnat sig
Är att snöra på mig löparskorna och ge mig ut på mina rundor
Jag har aldrig gillat att springa, eller jogga snarare
Innan
Men nu älskar jag det
Bara jag och skogen
Rensa huvet och springa bort stress

I somras när det var som varmast gick vi till Angsjön och tog ett svalkande dopp
Sen gick vi hem igen
Dusch är mer än obligatoriskt efter ett dopp i Angsjön visserligen
Men det är skönt med svalkan
Skönt att bara kunna gå genom skogen till sjön och ta ett dopp
Me like


Ikväll kommer Johanna
Vädret verkar lovande så det blir nog lite grillning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0