Klockan tickar..

Jag kan inte minnas att jag som liten drömde om vad jag skulle bli när jag blev stor
Det hade varit skönt att ha nåt sånt att falla tillbaka på just nu
En dröm eller en önskan om något annat finns ju där
Men vad?
Vad i hela vida världen ska jag göra när jag blir stor?
Vad är jag ämnad att ägna mitt liv åt?

Det finns dom människor som med glädje jobbar sex dagar i veckan
(När vilar dom??)
Frågan är om en stor del utav oss helt enkelt aldrig får uppleva den känslan
Att gå till jobbet för det är så himla roligt!

Det verkar vara få förunnat 
Stefan kan ibland undra varför man ska slita hela sitt liv för att sen gå i pension och vara helt förbrukad
Och förmodligen inga pengar att leva på
Jag brukar försöka att inte tänka så men just nu är det så det känns
Slitsamt

Och jag menar inte att livet ska serveras
Jag skulle bara vilja jobba med nåt jag verkligen brinner för
Som jag är väldigt bra på


Kommentarer
Postat av: Malin B

Vi kan göra ett svenskt AFV å sälja idéen å bli miljonärer :-)

2011-12-23 @ 19:14:13
URL: http://fattiggullarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0