Tidsoptimist - javisst!

Apoteket en måndag – big mistake
Alltså
Normalt sett har jag blivit lite av en tidsoptimist
Jag tror alltid att jag ska hinna hundra grejer i timmen
Jag är väldigt effektiv på morgnarna/förmiddagarna när jag ska jobba kväll
Men som sagt
Jag brukar ändå hamna i knipa med tiden
Så inte idag
Jag var färdig och körde hemifrån strax innan tio
Direkt in på Sonesson’s och hämtade min ring
Jag var tvungen att ta in den lite för den höll på att trilla av hela tiden

Sen skulle jag bara in på Apoteket och hämta ut på ett recept
Och jag tror minsann att det var 25 pers där inne
Och alla skulle givetvis hämta ut på recept!
Så medan vi står där och väntar
Står två expediter (?) och bara väntar vid den allmänna kassan
Inget kan de göra mer än att fronta

När jag kom in höll de på att expediera nr 3
Jag fick nr 18
Men jag hade inte mycket att välja på
Måste hämta ut och resten av veckan hinner jag inte
Jag stod i kö i 35minuter
35 minuter
När jag sätter mig i bilen visar klockan kvart i elva
Jag börjar jobba klockan elva
I Älmhult
Nu går min klocka i bilen visserligen några minuter fort
Men inte de 20 minuterna jag hade velat
Så det vara bara att gasa
Ute på 23:an körde jag precis så illa som de medtrafikanter jag brukar bli upprörd över
Idiotiska omkörningar
Dumma inbromsningar
Und so weiter und so weiter 

Men
Och detta kan jag inte riktigt förstå
Eller egentligen acceptera
Jag stämplade in exakt 11.00
Hur fan gick det till?


Kommentarer
Postat av: Göran Widh

Du får inte stressa för mycket det är inte bra

2011-12-14 @ 23:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0