Pensionärna och jag

Tillsammans hängde vi på låset till Apoteket igår
Jag som på senare år blivit något av en tidsoptimist
Var för en gång skull i tid
För tidig till och med
Det var av största vikt att jag kom ihåg Apoteket just igår
Annars hade det gått helt galet med kartor och cykler idag
Så det så
På tre minuter var jag ute igen och styrde mot ICA
Hämta paket!
Alltid roligt med paket :)
Håller på att fixa och dona lite i sovrummet
Fiiint blir det

Efter ICA körde jag ner till Stefan och hälsade på han på jobbet
Eftersom jag skulle jobba kväll kunde det ju vara trevligt att åtminstone få se honom alls den dan
Det var nämligen match för hans del igår
Och firmafest för min del

Fullt ös medvetslös
Ungefär så kan man beskriva gårdagen
Med ett undantag
Jag hade ett andrum på ungefär en timme då jag lät en massör knåda ut mina knutar
Och det var så många att hon rådde mig att återkomma om två veckor
För min egen skull
Jag hatar att stressa
Stressa till mig knutor

Vi hade invigning av den nya lokalen
Pompa och ståt med knutceremoni (!)
Gamla kändisar dök upp
Tidigare kollegor och chefer som ville gratta och fira med tårta
Porlande stämning
"Vi är som kolsyra"

Porlandet avtar om det får stå framme för länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0