40 längder

Imorse klev vi upp samtidigt och körde iväg till simhallen
Halv sju slår de upp portarna och strax efter var vi där
Jag hann med mina 40 längder som jag brukar vilja simma
Om det ska vara lönt

Sen var det till att skynda sig i duschen och bort till stationen
Tog tåget till jobbet och åt frukost innan jag stämplade in

Arbetsdagen har rullat på som vanligt

Ikväll har vi gått om varandra
Jag hinner inte hem innan Stefan åker igen för att träna boll
Och jag lär väl ha somnat innan han är tillbaka igen

Nu när snön är borta syns alla sorkabunkarna väldigt tydligt
Som bölder på vår gräsmatta
Katterna gör sitt bästa för att fånga in dom
Men högarna blir fler och fler
Men jag orkar nog inte sätta fällor än
Jag låter katterna försöka en stund till
Sen får jag väl börja sätta ner fällorna och jaga rätt på mossa att täcka över dom med


Så här så vår gräsmatta ut vid den här tiden förra året
Jag pallar inte ta en ny bild för den är lika ful i år
Full med sorkahögar
Men i år är den mer gul eftersom snön legat så länge
Inte grönt så långt ögat når


Nej, nu har jag verkligen inte inte tid att sitta här
Vi är bjudna på dop om några veckor och jag har en grej jag måste hinna brodera innan dess
Cross stiches here I come!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0