Gårdagen

Gårdagen för mig började med ett läkarbesök
Tänkte för en gång skull försöka reda ut vad det är som egentligen är fel med min mage
Jag hamnade hos en läkare som lyssnade på mig
Hon beställde en mängd prover och innan jag gick hem hade de tappat mig på en hel del blod

Jag har en tendens att inte hantera den biten så bra
Blod ska vara i kroppen
Inte utanför
Igår gick det dock över förväntan
När sköterskan i sina förberedelser hade plockat fram sex rör slutade jag titta
Då la jag mig ner och drog kepan över huvudet
Hur många rör de drog vet jag inte, men jag blev duktigt trött sen 

Jag ska komplettera med ytterligare prover som jag inte tänker nämna här
Doktorn ska dessutom gå in köksingången och ta en titt..

Jag blev sen från läkarstationen eftersom det var så många prover att sköterskan inte visste vad allt var 

Jag skyndade mig hem för där väntade Sofie med sin lille Lucas
Som vanligt går tiden alldeles för fort när vi ses
Och tillfällena kommer alltför sällan

Efter att hon kört hem blev jag tvungen att lägga mig en stund
Blod ska som sagt vara i kroppen
Jag var helt matt och somnade bums

På kvällen sen mötte vi upp med Malinarna för att gå på husvisning
Vi letar inte hus
Endast där för moraliskt stöd :)
Det visade sig dessvärre vara lite av ett renoveringsobjekt så det blev kalla handen

Stefan och jag bjöds sedan på middag
Spagetti och köttfärssås, himla gott vart det!

Kvällen avslutades med en promenad med alla hundarna
Fyra stycken för tillfället så alla fick vars en :)
Stefan fick tillfälle att tillämpa lite uppfostran på stackar Digge
Han lär ha sovit gott I natt
Digge alltså

Och just det, jag fyndade ju en jacka på Filippos, över förväntan :)


Kommentarer
Postat av: Malin j

Tänk såhär, varje rör blod rymmer inte mer än kanske en matsked, så det ser mer ut än vad det är! :)

2011-03-30 @ 22:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0