Livet i Svenstorp

Vi som bor här
Är Jag, min Man och våra tre katter
Bamse, som tror han är en hund
Zelda, also known as PsycoZelda som ständigt jagar spöken
Pixie, also known as Puckopix, som bara är en ständigt hungrig skinny bitch

Katterna, de små åtminstone, har ypperliga kvalitéer när det kommer till fångandet av mus, sork och nångång ibland nån stackars småfågel
Sork och möss har vi gått om
Vi bor lite avsides, I skogen skulle man kunna säga
Det är inte långt till civilisationen
Men tillräckligt avsides för att vi ska trivas
Min Man kommer från skogar lite längre norrut
Dock inte Norrland
Men norr om Huvudstaden I alla fall

Själv behöver jag närheten till naturen för att hitta nån form av balans I tillvaron
Jag är duktig på att stressa upp mig för lite av varje
Göra saker större än de är
Vara andra till lags är lite av en specilitet jag har
Som jag jobbar aktivt med att få bort
I det arbetetet har jag världens bästa hejarklack, nämligen min Man
Världens bästa karl har jag hittat
Jag kallar honom för min Man
Men I verkligheten är han än så länge "bara" min Fästman
Nästa år går vi till prästen
Efter att ha varit tillsammans I tio år
Tiden går fort

Här ute I Svenstorp är det allt som oftast tyst och lugnt
Ljudet av motorsåg, gräsklippare och vedklyv hör dock till vanligheterna
Vi väntar på att få vårt lass med stockar som ska sågas, klyvas och lavas
Innan midsommar för att det ska hinna torra innan hösten
Och det är sant som dom säger om att ved håller dig varm både en, två och tre gånger
Innan den ens hamnar I pannan och eldas upp
Det är ett stänidgt göre med veden
Aldrig tar det slut
Men nåt ska man ju ha att göra

Å andra sidan finns det alltid nåt att göra
Vi räknar inte med att nånsin bli färdiga
Vare sig med hus eller trädgård
Och förr kunde jag bli stressad av det
Men jag har insett att det är väldigt befriande att veta att man aldrig kommer bli klar
Då kan man ju sluta stressa helt och hållet
Underbart

Vissa saker vill man ju dock bli färdig med
Men allt har sin tid
Vi får ta en sak I taget
Tid och pengar bestämmer
Som med allt annat
Detta är en bild på våran baksida =) Man kan inte annat än att bli kär!! =)

Kommentarer
Postat av: Malin B

Kommer följa bloggen slaviskt!!

2011-03-26 @ 19:32:00
Postat av: Malin J

jag också!

2011-03-26 @ 19:44:21
Postat av: Göran Widh

Kommer att följa er på bloggen var dag

2011-03-26 @ 21:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0