Pensionat Svenstorp

Idag har Kajsa Varg besökt pensionatet
Hon hälsar på oss ibland och förgyller våra liv en stund:)
Vi tycker mycket om lilla Kaja
Fin hund!


Här Kaja på en bild från i höstas

Tyvärr har jag missat hela dan med Kaja eftersom jag slavat på jobbet

Jag fick flexa hem lite tidigare idag
Det ringde väldigt lite och alla sidouppgifter var klara
Så jag sprang ett litet ärende på Willys innan jag satte mig i bilen för att köra hem
Jag fick köra gamla hållet hem, genom Killeberg
Tanken var nere på reserven redan igår och jag ville inte få soppatorsk på 23:an
Så jag tuffade på i 70 och hoppades jag skulle komma fram till Osby
Det gjorde jag, tankade bilen, körde bort till Kometen
Sprang in och köpte frimärken
Tillbaka bakom ratten igen vrider jag på nyckel och ingenting händer
Det klickar inte ens i startmotorn
Detta har hänt förr så det dröjde minst tio försök innan tröttheten dundrade över mig
"Inte igen!!"
Jag satt där i säkert en kvart och gjorde upprepade försök att få igång bilen
Jag hade parkerat lite i uppförsbacke så jag la i backen och hoppades hoppades
Hoppades för gäves
Så det var bara att ringa
Till Stefan och till Far
Pappa skulle väcka Lillebror och komma så vi kunde springa igång åbäket
Jag sitter helt stilla i ett ganska skralt försök att be till eventuella gudar som kunde tänkas lyssna på just mig idag
Döm om min förvåning när bilen startar
Och minuten efter kommer Stefan inkörandes på parkeringen
Typisch

Jag ringde Pappa och meddelade att vi var på väg hem till honom
Vägen dit går hur bra som helst, bilen låste sig inte en enda gång
Centrallåset har en tendens att leva sitt eget liv
Ofta i samband med att batteriet börjar bli dåligt
Slutsatsen man kan dra är att nåt drar från batteriet när bilen står stilla, det är jag också med på
Hur som helst, framme hos Pappa stänger jag av bilen
Bara för att
När vi sen försöker starta den igen är den stendöd igen
Förutom att centrallåset går ner
På ett sätt är jag glad att den inte startade igen
Då är det inte bara jag, min inbillning, eller min förmåga att paja elektriska föremål
Jag har krachat två datorer på jobbet
Hela moderkortet helt slut

Så nu står bilen hos far
Utan batteri
Det är under laddning

Nämnde jag att vi redan bytt batteri på den en gång?
Pappa har ett batteri till hemma hos sig
Vi får nog ta och ladda det också
Ha i reserv..

När vi hade det så här med Allice var det inte så konstigt
Hon var ju äldre än jag
Inte mycket äldre, men än dock
Men att hålla på så här igen känns gammalt

Nåja, det blir till att planera livet efter buss och cykel allt mer, det begriper jag

Stefan har köpt såna där riktiga cykelbyxor
Såna som är minus sjuttiofem procent sexiga
Men säkert sköna :)


Idag har jag gjort ytterligare ett tappert försök att borsta småfisarna
Vi har fått låna en mirakelborste
Furminator? Nåt sånt hette den
Av någon anledning tycker våra katter att det är rena pesten att bli borstade
Vi, Stefan och jag, som inte har dammsugning av soffa som ett av vårt största intresse ser helst att de fäller så lite som möjligt
Det håller inte katterna med om
Tvärtom
Deras mål med sina liv tycks vara att riktigt gnida in pälsen i soffan
Så att det krävs maxstyrka på dammsugarn för att få bort det
Hur som helst
Nu har jag gjort mitt sista försök, imorn lämnar jag tillbaka borsten
Jag får helt enkelt bli bästis med dammsugarn




Alla tre
Igång med att pälsa ner soffan
Att de är söta som socker gör inte saken bättre..!

Kommentarer
Postat av: Malin b

Lisen trycker gilla för att bli borstad!!

2011-03-27 @ 20:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0