Snabb morgonrapport

Zelda verkade vara på strålande humör imorse
Jag tog sovmorgon till kvart över sju och när jag kom ner för trappan stod hon där och väntade på mig
Hon pratade och spann och åmade sig samtidigt
Prata är inte Zeldas starka sida
Hon låter lite som en kanariefågel
Inte så kattlikt
Därför är det så roligt när hon väl ger lite läten ifrån sig
Som vanligt gjorde hon mig sällskap in i badrummet
Skulle jag hinna stänga dörren innan hon slunkit in står hon utanför och galer till jag öppnar dörren
Hennes motor fyllde hela badrummet, hon kan brumma hon!

När jag gick ner i källarn satte hon sig utanför och väntade
Mycket riktigt
När jag kommer upp igen står hon kvar där och välkomnar mig med sina kvitterliknande ljud

När jag började duka fram frukost fick hon ett av sina ryck och började döda mattan
Det gör hon minst en gång om dan
Vi har tydligen väldigt aggresiva mattor
Mitt i sitt utövande av våld mot mattan får hon syn på nåt
Som ingen annan ser
Hon ger sig av efter spöket och kör sina matrix-moves
Springer typ längs väggarna och soffryggen
Bamse blir lika stissig som vanligt av detta
Han tycker Zelda är väldigt stressande

Mitt i Zeldas frenesi kommer Pixie in genom kattluckan
Hon hamnar mitt i Zeldas galenskap och åker på värsta anfallet
Full frontal
Pixie reagerar med en en-minut-lång fräsning

Nu har alla tre däckat på varsitt håll
Bamse vaktar träningscykeln
Zelda ligger under bordet på en kökstol, stolen STEFAN närmare bestämt
Och Pixie har intagit schäslongen


Lugnet sprider sig i huset :)

Med detta sagt funderar jag på att ge mig ut på en promenad innan jag måste göra mig i ordning
Jo, det hinner jag!

Haj å ivaj



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0