Aprilväder

Ja
Efter en vecka med riktigt bra väder
Så drog det precis förbi en skur med, regn/hagel/snö
Behövdes

I Svenstorp har det mesta slagit ut
Inom loppet av några dagar har nästan alla träd fått gröna löv
Maskrosen jag såg i förrgår fanns inte där dan innan

Vedhögen, den klyvna, växer
Men det ser knappt ut att minska bland kubbarna
Det blir nog tyvärr lite av en evighetshistoria för oss i år
Och i och med nya schemat så duggar mina jobbehelger ganska tätt nu innan semestern
Så vi får väl se när vi reder ut att
Stefan står där ute så mycket han orkar
Igår blev det nog en fem timmar på raken
Får väl se hur vi ska göra när jag är ledig nån dag mitt i veckan
Jag orkar inte rulla ut klyven själv
Knappt så Stefan klarar det ensam
Så i värsta fall får jag väl börja lava helt enkelt
Även om det inte hade skadat om det fick ligga ett tag till
Men som sagt
Sysslolösa är vi inte


Igår kom Pix in med något av det fetaste gnagardjur jag nånsin sett!
Eller ja, hon hade delat den på mitten och tagit med sig huvet och överkroppen in
Ögonen var större än knappnålarnas huvud
Inälvorna hängde ut och Pix var mäkta stolt över sin fångst
Jag är givetvis också stolt över henne
Åtminstone så här i efterhand
Just när hon kom in var det väl lite av en annan femma
Jag stod nämligen i köket och skar upp kycklingen vi skulle ha till middag
Men den fick jag springa ifrån för att först försäkra mig om att djuret var dött
Och sen fick jag ju göra mig av med aset
Jag fick gräva en rätt stor grop och efter att jag lagt på gruset avslutade jag med en sten
För säkerhet skull
Just i det läget önskade jag att jag haft en mobil jag kunde ta foto med
Så jag kunde bevisa för er hur fet den var
Men men
Ni får helt enkelt tro mig

Jag ryser bara jag tänker på den


Igår firade vi alltså in våren
Ett årligt besök nere vid brasan
Som avlsutades med fyrverkerier
Alltid lika fina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0