Lördagen

I lördags var det ved som gällde för hela slanten
Jag stod där ute från strax innan tio på förmiddagen
Till Stefan kom hem från fotbollen vid halv sex på kvällen
Pappa och Lillebror anlände på cykel
Och gjorde mig sällskap

Vid tre tiden hade Lillebror kört för en dryg timme sen
Och Pappa körde osse hemåt
Jag stod kvar ett tag och envisades
Pappa hade kläckt ur sig att han tyckte vi var lite slöa som inte kommit längre med veden
Med glimten i ögat givetvis
Men det fastnade hos mig så jag stod där till Stefan kom hem
Vid det laget var jag så trött att jag skakade i hela kroppen

Då är det skönt att ställa sig i duschen och låta allt rinna bort
Jag älskar att duscha!

Jag sov som en stock natten till söndag



Zelda och Bamse gör vad dom kan för att hjälpa till
Så lite som möjligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0