Oerfarna

Jo då så att..
Vi glömde fota lite i lördags
Vi hade oerhört trevligt samkväm nämligen
Och glömde dokumentera det hela

Jag vet att det togs ett och annat fat-photo
Men jag vet inte om personerna i fråga uppskattar att vi publicerar dem :)

På menyn stod grillat kött, klyftpotatis, sallad och en jävla massa sås
Gott var det!
Gäster för kvällen var
Mange & Emma, Martin & Lina och Markus & Emelie
Å vi åt och drack
Å vi drack och åt
Och sen gjorde vi så här
Höger arm, vänster arm, Fader Abraham… Eller nej, så var det ju inte

Vi satt ute så länge temperaturen tillät
Och avverkade diverse samtalsämnen under kvällen

I söndags vaknade vi på tok för tidigt
Så kändes det i alla fall
Stefan meddelade att det kanske var för att jag inte gick och la mig vid samma tid som jag brukar
För även om jag brukar vakna senast åtta på söndagar
Så brukar jag ju va i säng senast tio
Så var ju inte fallet på lördagen
Jag hade nog inte så bra koll på tiden den kvällen
Och tur var nog det för då hade jag väl blivit gnällig
Men tack vara alkoholen så lyckades jag vara uppe och obekymrad ända till ett ungefär
Inte så värst sent kan du tycka
Men som sagt, i fredags gick vi och la oss redan innan nio

Jag skyller på min inbyggda mat-och-sov-klocka
På jobbet kallar dom mig Skalman
Just på grund av denna klocka
Utan regelbunden sömn
Och frekventa matintag
Så kollapsar mitt system
Lika bra då att följa klockan

Och nej, det har inget som helst att göra med "den biologiska klockan", som mina äldre släktingar förväntar sig ska börja ticka
Typ nu
Den klockan verkar ha gått sönder
Och hör sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0