Tusan!

Mmm
Idag skulle jag kunna skriva om hur arg jag är
Hur frustrerad jag blir över "dagens ungdom"
Men det tänker jag inte göra
För det är inte för allmän kännedom 
Då det gäller en specifik grupp av ungdomar

Istället kan jag meddela att jag snaggat mig
Att mina fötter i detta nu luktar ohyggligt illa
Jag kan också meddela att jag varit på skattjakt i Gunänga
På jakt efter Den Försvunna Diamanten
Jag hittade den inte
Däremot mina planeringskalendrar från gymnasiet
Den 19 maj 2004 hade jag prov i bokföring och tysk grammatik
Det sistnämnda hoppade jag över och fick därmed bara G i tyska
Orsaken till varför jag hoppade över provet är lite dimmigt men det är nåt som säger mig att det hade med det rådande läget på hemmaplan att göra
Jag nämner inga namn

Den Försvunna Diamnanten var det någon på jobbet som ville låna
Men det sket sig alltså

Mina fötter luktar illa för att jag i rent raseri plöjt över gräsmattan med grannens gräsklippare
Vår är tillfälligt ur funktion och väntas kunna återställas tidigast i nästa vecka
Hade vi låtit gräset vänta så länge hade vi fått bruk för den lie vi en gång inhandlat på Förmedlingscentralen

Grannen konstaterade samma sak, att situationen var ohållbar
Och lånade därmed ut sin klippare
Sin NYA klippare dessutom
Jag fick den äran!

Raseriet mattades något och ersattes av utmattning
Till telefonen ringde och diskussionen som orsakat raseriet från början satte fart igen

Om jag säger så här
Håller vi inte fast vid det beslut som tagits så lämnar jag mitt uppdrag per omgående
Sådant hyckleri tänker jag inte gå med på


Jag har kommit på en annan grej som jag tycker är en himla bra uppfinning
Skottkärran
Mycket användbar mackapär
Jag förmodar att det inte finns någon rätt stavning på mackapär då det är ett påhittat ord

Nej
Nu påminner mina fötter mig om att det var ju duscha jag skulle göra
En av mina tidigare påtalade favoritsysselsättningar

Sen är det upp till bevis om jag kan gå till jobbet utan keps imorn
Som alltid när man klippt sig så tar det några dar innan man ser klok ut
Och det tar ungefär en tio dar innan det ser bra ut

Med detta lämnar jag er
En annan dag jag kommer åter


Kommentarer
Postat av: Malin

blö för raserianfall, tråkigt men man blir effektiv!

tur att jag också måste snagga mig per omgående, så att folk inte slutar tro att vi är systrar ;) haha. pöss på dig surmule ;)

2011-05-19 @ 22:26:46
Postat av: Malin

blö för raserianfall, tråkigt men man blir effektiv!

tur att jag också måste snagga mig per omgående, så att folk inte slutar tro att vi är systrar ;) haha. pöss på dig surmule ;)

2011-05-19 @ 22:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0