Sömnbrist

Igår var jag ledig
Hade en lång lista på allt som skulle göras

Dagen började abrupt
Jag hörde skrik
Tänkte nu jävlar är nån i nöd
Men sen lät det inte som ett människoskrik längre
Tänkte är det nån som är här och skojar med oss?
Står där nere utanför fönstret och sjunger?
Vad är klockan?
05,32
Nej, det är ingen som sjunger
Det är Bamse och Majsan som tar i från tårna
De har ett slagsmål i form av vem som kan skrika högst
Majsan leder
Hon har tryckt in Bamse ända upp till vår trapp 

Majsan är grannkatten som tycker att det är jävligt onödigt av Bamse att flytta till Svenstorp
Majsan tycker Bamse kan ta sin familj och flytta dit pepparn växer
De brukar råka i luven på varandra titt som tätt
Och det brukar bli oavgjort
Bamse hade lite svårt att gå i trappan för några dar sen
Men nu är han reko igen

Nåja
Det var inte direkt lönt för mig att gå tillbaka till sängen
Jag hade ju som sagt en lång lista

Banken var prio ett
Tog sin lilla tid
Men löste sig till slut 

Sen flöt dagen på halvbra
Jag drabbades av yrsel vid lunch och gick därför och la mig en stund
Väl uppe igen mådde jag inte mycket bättre men tvätten väntade
Och panna
Och disken
Och annat mög

Jag höll ihop det
Blev övertalad av Stefan att göra han sällskap i simhallen
Simmade hälften mot vad jag brukar
Men var nöjd ändå

Sen en snabbis hem till Mor som fyllde år
Hemma igen satte jag igång med pysslandet
Och det gick jättebra
Till strömmen gick
Och kom tillbaka
Och gick
Och kom tillbaka

Packade ihop lite senare än önskat och rasade sen i säng

Strömmen fortsatte att komma och gå under natten
Vilket innebar att vi vaknade till och från hela natten
Så fort strömmen kom tillbaka pep det nånstans eller nån elmackapär brummade igång
Så idag är det lite dimmigt
Lite snurrigt 

Stormen som härjade i helgen gav oss en present
I form av ett träd
Rakt över vårt uthus
Halva taket sönder
Men med lite tur har takstolarna klarat sig
Vi vet inte detta än då det krävs dagsljus för att ta sig an detta roliga
Pappa och Stefan ska ta sig en titt i helgen
Själv ska jag jobba 

Tror jag måste köpa mig lite D-vitaminer
Är i akut brist av dagsljus

Hard work work
Hard work work


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0