Taktil massage

I torsdags hade Stefan ordnat med en "överraskning"
Och varför jag skriver inom situationstecken är för att jag är usel att ha att göra med när det kommer till överraskningar
Jag tycker det är skitkul att planera dom för andra
Men när det är jag som är ämne för överraskningen är jag så att säga skeptisk
Hur som haver
Det Stefan ordnat var att vi skulle  få massage!
Hon kom hem till oss, bäddade massagebänken
Och sen fick vi njuta av taktil massage
Tre gånger ryckte jag till av att jag somnat
Och Stefan beskrev det som att stressnivån sjönk och försvann helt

Jag rekommenderar verkligen detta
Det som gjorde att jag nappade var att det kan hjälpa mot sömnbesvär
Tarmbesvär
Och massa andra saker jag välsingnats med


Igår jobbade jag en sväng
Vi var inte särskilt belastade på min slinga
Men har man inte jobbat på en vecka så finns det alltid saker att ta igen
Jag knackade igenom mina listor
Plöjde genom mailen
Och ringde lite kunder som eventuellt behövde hjälp
Och så har nya schemat kommit medan jag varit hemma så det passade jag på att lusläsa
Ser hyfsat ut
Faktiskt
Förra schemat som kom blev det ramaskri kring
Vi undrade om de helt glömt bort att det är människor som ska jobba
Inte bara siffror och tal i statistiken

Ikväll väntar påskmiddag ute hos Farmor och Farfar
Och imorn ska jag jobba en sväng till
Sen på kvällen ska vi gå i byn igen med Silver Snenäsa och hennes kompisar
Vi övade på detta i onsdags, och vi hade tur, det var precis lagom liv och rörelse i byn för första gången
Silver var trött som bara den efter det
Och efter promenixen i byn ska vi spela lite BingoLotto :)

Silver och jag har precis kommit hem från en promenad i skogen
Hon har fått gå lite i koppel
Och sen åkt ryggsäck resten av turen
Just nu vägrar hon somna i sin bur
Våga vågra bur!
Men hon fattar snart att det nog ska bli rätt skönt med en lur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0