Säck päror

Försoffad
Är väl milt uttryckt
Jag vet inte när det hände riktigt
Men nånstans för några månader sen slutade jag bry mig om mig själv
Av olika anledningar förmodligen

Har bestämt mig för att strunta i orsakerna
Och bara ta tag i mitt liv igen
Sagt och gjort
I morse bestod ”träningen” av att springa upp och ner för trappan
Satte tiden på en halvtimme
Har man inte rört sig på flera månader är det bäst att börja lugnt

I hallen på ovanvåningen har Bamse en av sina sovplatser
Han kurar ihop sig där på ett litet bord som mest står och ockuperar en hörna

Första gången jag kom upp för trappan tittade han mest på mig och noterade min närvaro
Andra gången såg han misstänksam ut
Sen blev han bara sur
”Komma här och klampa när jag ska sova”
Han hoppade ner från sin plats och satte sig längst upp i trappen och glodde
Efter några gånger flyttade han ner till mitten av trappen
Och satte sig i mitten av trappsteget
När jag skulle förbi slog han efter benen på mig
Skoj!
Vid nåt tillfälle klampade jag väl lite extra eller nåt för han for ner för trappen och gömde sig i köket
Men ändå så han kunde se mig
Sen satt han där till jag var färdig
Medan jag stretchade på hallmattan belägrade han min tröja som jag slängt av mig
Och somnade
Rätt ska va rätt mente han
Stör du min sömn lånar jag din tröja

Mitt lilla hjärtegull!


Kommentarer
Postat av: Emma

Känner igen det där.. :) Man är mest ivägen för de där djuren haha!

2012-01-30 @ 16:12:43
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0