Hur vaknade du i morse?

03.55 ringde vår hemtelefon
Herregud, vem ringer nu??
Famlar efter lampan men den tänds inte
Ingen ström
Jaha, då har det väl hänt nåt nu då
Blåst för mycket igen
Hittar mobilen och lyser mig fram till telefonen
Men ingen är där
Jag hinner precis tillbaka till sängen innan det ringer igen
I andra änden sitter en oförskämt pigg tjej och meddelar att vårt larm inte har nån ström
Precis som resten av huset då med andra ord
Anledningen till att hon ringer är att vårt backup-batteri snart dör om inte strömmen kommer tillbaka
Min hjärna går på högvarv för att förstå vad människan säger
Tydligen har vi ett dåligt batteri
Så hon kommer skicka ut nån på service
Okej
Precis innan vi ska lägga på finner jag mig och frågar när strömmen gick?
02.42
Går och lägger mig och säger till Stefan att det har väl blåst mycket eller nåt
Och kanske ska vi ställa klockan tidigare om vi måste hitta nån annanstans att äta och borsta tänderna
Sen går det väl en halv minut innan jag inser att det kött jag la i marinad kommer vara helt förstört om inte vi får igång strömmen snarast
Vi masar oss upp och ser att jordfelsbrytaren gått in
Passar på att gå på toa och matar katterna
Går upp och lägger oss igen för att tio minuter senare inse att strömmen gått igen
Stefan tror det är motorvärmaren
Den sitter fortfarande i på timer
Bara till att gå upp igen, klä på sig och gå ut, dra ut timern
Och Stefan ner i källarn igen och på med strömmen

Efter dessa turer är det svårt att somna om igen
För att inte säga omöjligt
Så småningom har vi somnat om ändå
Och jag vaknar innan klockan ringer vid sex
Av att det redan är ljust ute
Känner mig så där pigg
Har drömt en hel del skumma saker

I skrivandes stund är jag dödens trött
Och jag känner att jag har lite ont i nacken
Och det är bara onsdag
Lång vecka

Wiehoo..


Kommentarer
Postat av: Malin B

Tur ni får umgås med era bästisar ikväll :-)

2012-03-21 @ 13:53:14
URL: http://fattiggullarp.blogg.se/
Postat av: Jennie

Bästaste bästisarna! Tack för all hjälp hittills, all vi kommer få (kräva) framöver ;)

2012-03-22 @ 13:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0