En helt vanlig onsdag

Idag räddade en gatumusiker mig 
Av någons anledning har jag inte mått bra idag
Kanske för att ledighet närmar sig och kroppen börjar slappna av
Gått och burit på för mycket 
Och veckan kommer bli längre än planerad 
Måste ner till skolan igen på fredag
Projektarbete i grupp
Grupparbete är en konst jag inte utövar väl 

Gick tidigare idag för att hinna hem och gå på kursen ikväll
Missade precis bussen vid skolan så jag gick till Värnhem
Hann precis med en buss därifrån
Men värmen i bussen var uppskruvad till max så jag blev nästan omedelbart illamående
( Fin paradox jag fick till där då.. )
Fyran går som tur är direkt till stationen
När jag väl krånglat mig ut ur bussen och skulle gå in på centralen så stod han där
Gatumusikern
Hans röst tillsammans med gitarren
Helt plötsligt lättade illamåendet 
Underskatta aldrig musikens helande kraft


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0