Ny dag, ny vecka

Man lär sig nånting varje dag
Idag har jag efter femton minuters väntan i kö
Lärt mig att jag kan ladda mitt pendlarkort med kontanter i de stora biljettautomaterna
Där ser man! 
Borde jag nog ha lärt mig tidigare

Sen finns det dom som aldrig lär sig
Som gubben som ska med tåget innan mitt, som avgår från samma perrong
Ganska många dagar i veckan kommer det bara ett tågset
Vilket innebär att han måste vända tillbaka och gå en bit längs perrongen för att stiga på
Och varenda gång detta händer svär han som en jag vet inte vad
Den där halvtysta upprördheten som aldrig leder nånstans
Men istället för att ta lärdom av detta trampar han på i samma fotspår varje gång
En sån enkel sak får mig att se över var jag gör likadant
Var i mitt liv reagerar jag lika omoget och vägrar inse
Eller bara släppa taget
Man ska inte vara rädd för att rannsaka sig själv :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0