Vintertid

I morse:
 
 
 
En liten skatt bland löven :)
 
 
 
Det fanns flera anledningar till varför jag grät den dagen
En älskad kollega skulle gå vidare till nya utmaningar
Saknaden skulle bli stor och känslorna fanns nära
 
Jag stod fortfarande kvar och stampa på samma ställe
Frustrerad över att jag inte visste vad jag ville göra
 
Det är många månader sedan den dagen
Men jag minns det tydligt
Idag har jag flyttat på mig
Jag har påbörjat en ny utmaning
Inte helt självklart då utmaningar i regel skrämmer skiten ur mig
Förändring är inte min bästa vän
Men
En förändring var nödvändig i allra högsta grad
 
Så jag smällde till med två när jag ändå var igång!
Förutom att jag numera studerar på heltid
Så har vi också fått tillökning bland våra fyrfotade familjemedlemmar
Unika har blåst in som en höststorm i våra liv och rört runt!
Denna lilla varelse har förmågan att väcka känslor av lycka, glädje, ilska, frustration, maktlöshet och ren och skär kärlek
Vi som var rädda att Silver skulle balla ur och backa i sin utveckling har gjort precis tvärtom
Så väluppfostrad hund som Silver är visste vi inte att hon kunde vara ;)
Jodå, det visste vi, men nu syns det mest hela tiden
Hon är glad i sin lillasyster och det har blivit en anna dynamik här hemma
Lite mindre sömn
Men lite mer balans
Sömn är något jag alltid åtrår
Önskar jag kunde sova som resten av de boende i detta hus
Kanske lär jag mig med åren
 
Här följer en sovstudie á la Unika:

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Äääntligen!!! Vad fina bilder å roligt att läsa om er igen :)

Svar: :)
Svenstorp

2013-10-30 @ 11:21:00
URL: http://www.friskuz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0