Behöver vi det eller inte?

Allt man skulle behöva men ändå inte,
ja hur kan de komma säg,
jo vi behöver någon som är rådgivare i dagens samhälle,
alltid är det något,
mat, träning, planering, osv.
 
Med allt vi lär oss hur kan vi då orka alltid göra rätt,
men är det rätt? är det de rätta valen?
Vad visar framtiden? Som exempel får vi ju cancer av att steka i en stekpanna eller?
Du får eller får du inte cancer av stråling från mobilen,
Men som sagt vilket är de rätta valen?
Men gör vi rätt med att äta 5-2 dieten vilket gör om du äter de dagarna du inte skulle,
hur reagerar kroppen?
 
Men vem har råd med alla dessa rådgivare, vem har tiden till det, vilka har orken att alltid göra rätt?
Men vi försöker ändå, för att vi vill lyckas uppnå våran egen lycka, men hur kommer vi dit om vi inte försöker
och det kanske får ta den tid det gör, varför stressa fram allt?
Så har du allt du behöver eller ändå inte?
 
//SW
 
 
"Du för och jag följer lätt som en holländsk vind
Det här har pågått så länge, det känns som alltid
Allt det här är bara dröm det betyder ingenting
Jag har väl annat att göra på min så kallade fritid
Tiden har hunnit ifatt nu
Ett oväder rullar in
jag står här och väntar
Iftah ya Simsim
vad gör vi nu?"
//LW
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0