När det blåser..

I've come to a point where I can't stand one more single lie,
No more lies.....
...
...I believe in life,
I believe in dreams,
I believe in everything in between,
But I know for sure my love is more than you can retrieve.
I gave it all, I got it back, right in the face it's just a fact
That my pure love has turned to hate when it comes to you..
 
 - When it comes to you, Elin Ruth Sigvardsson
 
Regnet och blåsten gjorde att jag spenderade förmiddagen inomhus
Lika bra att städa när inte ens hundarna vill gå utanför dörren
Jag satte på cd-spelaren i sovrummet
Höjde volymen och satte i öronpropparna och på med dammsugaren
Sen skrålar jag ikapp under tiden som jag dammsuger
 
Ovan text handlar inte om min käre make
Ovan text handlar om vänner som inte längre finns i mitt liv
Hat är visserligen ett ganska starkt ord
Men nu är det ju inte jag som skrivit texten
Och vissa dagar är det faktiskt precis så det känns
 
Jag antar att människor kommer och går i ens liv
Och jag vill tro att det mesta händer av en anledning
Men det kan dröja länge innan man förstår vad den anledningen är
 
Efter att ha varit sjuk och missat min terapi sist så var jag tillbaka i tisdags
Och det är så himla lärorikt!
Just när vi tror att vi klurat ut något
Så hittar vi nåt annat som vi behöver gräva djupare för att förstå
 
Jag försöker att bli snällare mot mig själv
Inte bara genom att sänka mina prestationskrav
Utan också genom att känna efter
Jag har väldigt länge varit den förståndiga, förnuftiga och hjälpande
Jag får det förklarat för mig som att jag bara använt huvet och stängt av allt nedanför halsen
Jag har kontrollerat min yttre miljö
Och ignorerat mitt inre
Mina känslor
 
Och jag är jävligt bra på att låta huvet styra
Det ska gudarna veta
Men jag försöker alltså att släppa fram hjärtat och känslorna
 
Hur jag lyckats behålla min käre make i mitt liv är för mig ett under
Jag är inte helt enkel att leva med
Jag förstår det nu
Och jag förstår nu också hur vissa människor i mitt liv har utnyttjat mig
Spelat på alla mina strängar och fått det att verka som att det är så det ska vara
Men jag börjar förstå bättre
Jag börjar investera lite mer i mig själv
Vilket genererar ringa på vattnet för dem jag älskar
Det kan bara bli bättre nu!
 
Sefan, min älskade make
Min klippa
Min hjärtevän
Jag vill tacka dig för att du finns vid min sida
 
Foto: Annett Reimer Manhem
 
 

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Låter ungefär som att du varit på min terapi. Vi är lika jävla förnuftiga båda två! Blä på det
Länge leve kärleken och känslorna!

Svar: Eller hur!
Men nu vet vi om det, innan vi blir som
Mormor 😘💜
Svenstorp

2015-12-04 @ 23:35:57
Postat av: Prissi

Du är så Fin min vän

Svar: Du med! Vi behöver ses
Svenstorp

2015-12-05 @ 00:04:08
Postat av: Anonym

💕 Du är Fin, Värdefull och Värd Det Bästa!

Svar: Tack!
Svenstorp

2015-12-05 @ 10:16:54
Postat av: Anonym

💕 Du är Fin, Värdefull och Värd Det Bästa!

2015-12-05 @ 10:16:55
Postat av: F.

Att riktiga vänner & maken fortfarande är vid din sida är inte ett under, det är en självklarhet. Är man en fantastisk medmänniska, så får man också det man förtjänar dvs. fina människor runt omkring en. Det finns en mening med allt, jag försöker själv att inse detta. Personer kommer och går för en anledning, de som verkligen är några att ha kvar i livet stannar kvar oavsett hur stormigt eller lugnt det kan vara. Detta har jag fått bevisat om och om igen 💜

Svar: 💜
Svenstorp

2016-01-09 @ 13:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0