Jag glömmer

Ett symtom vid utmattningssyndrom är minnesförlust
Jag har ofta minnesluckor och svårt att komma ihåg saker om jag inte skriver upp dom
På ett sätt är det befriande, för jag har alltid hållit allt i huvet innan
Kommit ihåg allt som behövs och lite till
På ett annat sätt är det enormt frustrerande
Jag har svårt att hålla rätt på veckodagar, allting flyter ihop
Och vad jag gjorde förra veckan behöver jag hjälp med från kalendern och omgivningen

 

En annan typ av ”minnesförlust” är när jag mår lite bättre, när jag känner att jag har energi
När jag vill saker igen
Och jag vill för mycket
Då glömmer jag att jag är sjuk
Och kroppen säger ifrån med omedelbart besked och jag blir sängliggande

 

Och det är inte bara jobbet som tar energi
ALLT tar energi
Tråkiga saker, roliga saker
Saker som egentligen är energigivande tar på krafterna
Och det är svårt för mig att acceptera
Och svårt för andra att förstå

 

Idag har jag jobbat drygt två timmar och sen varit i mataffären och handlat en vecka
Nu orkar jag inte mer, nu får jag gå och lägga mig

Vad händer i kroppen?

 

Hur påverkar ångest kroppen?

 

Bra skrivet av en drabbad

 

 

Bild från boken Det kommer att gå över, skriven av Maggan Hägglund
 
Vissa dagar känner jag verkligen så här, men mer inför mig själv än för omgivningen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Massa styrka till dig ❤️

Svar: Tack!
Svenstorp

2015-09-24 @ 13:32:14
Postat av: Emma

Tänker på dig Jennie, ta hand om dig vännen. Vilken talande bild förresten, det är ju verkligen så! Kramar

Svar: Tack Emma! ❤️ kram
Svenstorp

2015-09-24 @ 21:15:59
URL: http://fikasomlivsstil.blogg.se/
Postat av: Göran

Ta hand om dig vi finns alltid om så är

Svar: Tack :)
Svenstorp

2015-09-29 @ 19:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0