Biverkningar

Har ni sett humorsketchen, med bland andra Jesper Rönndahl, fett eller bebis?

 

 

En oerhört trivsam (sarkasm) biverkning på en av medicinerna jag tar är viktökning
Jag är hungrig oftare, ämnesomsättningen ändras och jag ökar i vikt för varje dag
När jag bara hade ett par byxor som jag kunde knäppa ordentligt så fick jag ett par till av min svägerska
Så nu har jag två par stretchjeans som jag varvar
Jag får lite utslag av tanken på att köpa nya kläder på grund av att jag går upp i vikt
För jag tänker ju att jag ska gå ner igen sen
Men egentligen borde jag ju bara köpa mig lite nya kläder istället för att gå runt och ha ångest för att allt sitter åt och inte passar längre
Fåfänga kallas det väl antar jag

 

En annan kul (sarkasm igen) biverkning är svettningarna
Känns som jag är tillbaka på högstadiet och stoppar pappersservetter i armhålorna
För att inte tala om handsvetten
Mina främsta arbetsredskap är en dator, en skärm och ett tangentbord
Jag skulle INTE vilja ta prov på vad som finns gömt i mitt tangentbord…

 

Jag vet egentligen att den tid som jag nu upplever som jobbig på grund av sjukdom och rehab
Inte kommer kännas som särskilt lång i efterhand sen
Men som vanligt är det en ganska klen tröst när jag är mitt uppe i det
Men vad är väl ett par år av hela livet egentligen? Det kan ju bara bli bättre

 

Och mycket är redan bättre
Jämför jag med för drygt ett år sedan, innan jag ens tvingade mig själv att söka läkarvård
Så känns det som att det hänt en helt annan person
Som att det inte var jag
Eller är jag
Eller hur jag ska säga

 

Denna dag - ett liv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0