Sinnlig rastlöshet

Tänk jag drömde i natt
Att jag hade en katt
Och den åt bara sill och potäter
Du får tro´t om du vill
Men potäter och sill
Det är just vad små kattungar äter…

 

Nä, jag drömde inte om potäter och sill
Jag drömde att jag var lika trasig på utsidan som jag känner mig på insidan
Snoret rann, håret stod på ända
Trasiga, säckiga och fläckiga kläder
Jag orkade inte äta, ville bara sova
Grå i skinnet
Vi skulle flytta och höll på att packa
Det är ett återkommande tema i mina drömmar nu för tiden
Att vi ska flytta eller resa
Och jag hinner aldrig bli färdig med packningen
Mitt i stöket skulle jag äta frukost
Jag hade försovit mig och alla andra hade redan ätit
Jag skulle göra gröt men de djupa tallrikarna var högst upp i skåpet och jag nådde inte dom
En vän erbjöd sig att hjälpa till
Hon började steka min gröt i en stekpanna
Gröten såg ut som älgspillnig
Jag fick en nervkollaps och gick runt i cirklar
Kliade mig frenetiskt i mitt risiga hår
Gömde mig under en filt och dreglade från öppen mun
Kunde inte stänga den
Stefan försökte få i mig mat, jag kunde inte behålla något
Stefan sjöng för mig
Min tondöve man kan sjunga i mina drömmar ;)
Han förutsåg alla mina behov och till slut kunde jag äta
Och jag kunde stänga munnen
Och jag kunde le
Även i drömmarna är det min make som kommer till min undsättning

 

I tisdags jobbade jag kväll och började runt sju känna mig lite konstig
Det stramade i nacken och huvudvärken började mola
Jag tog två brustabletter och meddelade jourhavande chef att jag var på väg att få migrän
Jag fick hjälp att leta reda på en Osby-bo som hade åkt tåg till jobbet den dagen och som kunde skjutsa mig och min bil hem
Stefan skjutsade sen den personen hem till sig i Gullarp
Visade sig att han hyrde av min kusins gamla hyresvärdar
Vi är många som jobbar på min arbetsplats och jag hade aldrig träffat människan förr
Men världen är liten

 

Stefan hade köpt vin, choklad och rosor till mig
Detta var innan han visste att jag blivit dålig
Tyvärr kunde vi inte njuta av vinet den kvällen
Men bara tanken på det fina
Dagen efter låg jag i sängen och senare i soffan
Var på benen igår igen
Men kaoset i huvet släpar uppenbarligen efter några dagar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0